irennauta.reismee.nl

Nog maar 2,5 week...

Beste mensen!

Met nog 2,5 week te gaan en het vliegticket eindelijk geboekt leek het me tijd worden deze weblog te beginnen.

Het komt nu wel erg dichtbij opeens: 10 november vlieg ik al! Eerst naar Atlanta, USA, waar ik een nachtje moet doorbrengen op het vliegveld om de volgende dag richting Managua, de hoofdstad van Nicaragua, vliegen. Daar wordt ik keurig opgehaald om vervolgens getransporteerd te worden naar Granada, een pittoreske stad aan het grote Meer van Nicaragua.

Daar zal ik eerst 2 weken een fulltime cursus Spaans volgen en tevens wonen bij een Nicaraguaans gastgezin. Onderdeel van de cursus is ook veel in de praktijk oefenen met de Spaanse taal op bijvoorbeeld de markt. Ik zal de stad (en de taal als het goed is) dus snel leren kennen!

De resterende weken woon ik in een studentenverblijf en zal ik gaan werken op verschillende scholen: educatieve ondersteuning bieden en sport en spel activiteiten organiseren voor de kinderen. Wat mijn exacte taken zullen worden hoor ik pas als ik daar ben.

Tussendoor is er gelukkig ook ruimte voor ontspanning en zal ik de kans om toeristje te spelen niet onbenut laten en eropuit gaan om de schoonheid van de Nicaraguaanse natuur en cultuur te ontdekken.

Op vrijdag de 13e januari (jazeker!) land ik, Deo Volente, weer op Schiphol. Om 13.15 uur om precies te zijn.

Via deze weblog kunnen jullie mijn avonturen dus volgen en eventueel, mochten jullie daar de behoefte toe voelen, een reactie achterlaten.

Saludos!

Iren

Reacties

Reacties

Remko

Het zal mij benieuwen...... :-D

Rianne

flappie! Waarom vlieg je nu weer terug op een vrijdag en kom je aan onder schooltijd pffff. Ik keek er zo naar uit om je op te halen en dan 2 uur bij arrivals te moeten wachten tot je eindelik door die deur zou verschijnen....

Nils

Waar moet ik m'n bier nou in gieten op oud & nieuw?

Alinda

Ziet er leuk uit!! 2,5 week is wel al snel!!!

Giselijne

Zeker snel!!! Echt tof dat het door gaat...alleen geen kerstmarkt in Magdeburg voor jouw dit jaar. Maar ach, daar ben je al vaak genoeg geweest;)

Jakob

Gaaf hoor! Nicaragua klinkt in mijn oren stukken exotischer dan mexico, dus ik ben stikjaloers ;-) Geniet ervan :-)!!!!!!!

Elsemieke

Het is dus toch Nicaragua geworden!! Harstikke gaaf joh! En dat Spaans komt wel goed ;) Heel veel plezier!

Suerte y disfruta!

Beso
xxxx

karlijn

hey pannenkoek, super vet! Ben jaloers en ga je zeker volgen. tot volgende week, gaan we er een vette afscheidsparty van maken. Tot vanavond in de lantaarn?X

Mae

Hey Iren!

Wat goed om te lezen dat er geen gehannes meer is over waar je heen gaat! Heel veel plezier in ieder geval! :D

xx Mae

Roel Bootsma

Hey Iren,
Zo, ik had ff de tijd genomen om de achterstand in te halen en je geweldige verhalen te lezen en je prachtige foto's te bekijken. Het ziet er allemaal iets anders uit dan Twente, dat geef ik graag toe (pfff). Ik heb genoten van je geweldige schrijfstijl; het leest als een tierelier! Heerlijk. Het geeft allemaal een goed beeld van wat je meemaakt, prachtig.
Geniet nog van de tijd die je hebt en kijk goed om je heen en wees voorzichtig. Groeten van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!